Dit is de website van de Wouter Schatborn Stichting  ´´Voor Nieuwe Energie´´

Contact:  info@wouterschatbornstichting.nl

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Uitnodiging Zesde Wouter Schatbornlezing:

Hoe haalbaar zijn de klimaatdoelstellingen?

De zesde Wouter Schatbornlezing zal op woensdag 27 november 2019 worden verzorgd door dr.ir. Machteld van den Broek, verbonden aan het Copernicus Instituut voor duurzame ontwikkeling van de Universiteit van Utrecht. Zij zal spreken over de consequenties en de haalbaarheid van de klimaatdoelstellingen.

De lezing wordt gehouden in de Watertoren in Bussum, een van de meest duurzame gebouwen van Nederland. Aanvang is 19.30 uur.

Wij nodigen u van harte uit voor deze bijzondere bijeenkomst. We horen graag of u aanwezig kunt
                                            zijn en met hoeveel personen. Reageren kan via
info@wouterschatbornstichting.nl

De Wouter Schatborn Stichting is in het afgelopen jaar een samenwerking aangegaan met de
                                            Scholengemeenschap Huizermaat in Huizen. Tijdens deze avond geven dan ook leerlingen van
                                            Huizermaat een presentatie van hun pilotproject Duurzaamheid en Circulaire economie.

leven af, gewijd aan duurzame energie, muziek en sociaal engagement.

Wouter Schatborn, voormalig directeur van Energie Centrum Nederland (ECN) te Petten, was een initiatiefnemer op velerlei gebied. Zijn voortijdig overlijden na een ongeval in 2010 brak een energiek leven af, gewijd aan duurzame energie, muziek en sociaal engagement.

Wouter was ook een prominent lid van de Rotaryclub Naarden-Bussum. Doel van de stichting is om jong en oud te interesseren in energievraagstukken. Eerdere sprekers in de Wouter Schatborn lezingencyclus waren oud-ministers Pieter Winsemius en Jacqueline Cramer, gedeputeerde Jaap Bond van Noord-Holland, burgemeester van Hilversum Pieter Broertjes en energiecommissaris Ruud Koornstra.

Voor de bijeenkomst op 27 november rekenen wij geen entree, dankzij de medewerking van onze spreker en de gastvrijheid van accountantskantoor MTH in Bussum. Om ook in de toekomst projecten van de Wouter Schatborn Stichting mogelijk te maken, wordt uw vrijwillige bijdrage op hoge prijs gesteld.

U kunt uw bijdrage overmaken op rek.nr. NL14 ABNA 0555 3076 54 t.n.v. J. Vroegindeweij, Bussum.

Inlichtingen bij bestuur Wouter Schatborn stichting:
Jan Willem Gast, voorzitter:   gast.janwillem@gmail.com
Erik Berkelmans, secretaris:   info@wouterschatbornstichting.nl
Johan Vroegindeweij, bestuurslid:   johan.vroegindeweij@swvunita.nl
Thida Schatborn, bestuurslid:   thida@schatborn.nl
Louis de Bruin, bestuurslid:   louis10000@gmail.com

Adres van de Watertoren: Bussummergrindweg 1, 1406 NZ, Bussum, gelegen tegenover
NS-station Bussum-Zuid. Aldaar ook parkeergelegenheid. Voor de route klik
www.mth.nl
en kies onder de locaties ‘Bussum’

Wouter Schatborn

Machteld van den Broek